ایرپادز 3 و مک بوک پرو نو احتمالا در رویداد بعدی اپل رونمایی می شوند

به گزارش وبلاگ معین، شب گذشته اپل در جریان رویداد California Streaming از سری آیفون 13، اپل واچ سری 7، آیپد مینی 6 و آیپد مقرون به صرفه قیمت جدیدش رونمایی کرد. اما هنوز محصولات بسیاری به جای مانده اند که پیش بینی می گردد تا پیش از سرانجام سال 2021 در رویدادی دیگر معرفی شوند. از جمله مهم ترین این محصولات می توان به مک بوک پروها و ایرپادز 3 اشاره نمود.

ایرپادز 3 و مک بوک پرو نو احتمالا در رویداد بعدی اپل رونمایی می شوند

طبق روال همیشگی اپل، ماه اکتبر موعد معرفی مک های نو این کمپانی است و به همین علت، انتظار داریم در مدت به جای مانده تا انتها امسال میلادی، کوپرتینویی ها یک رویداد دیگر هم برگزار نمایند.

به گزارش مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در هفته های پیش رو احتمالا اپل دست کم یک رویداد آنلاین دیگر برگزار خواهد نمود، این یعنی هنوز می توان امیدوار بود تا پیش از انتها سال، محصولات بیشتری برای معرفی وجود دارند. در ادامه به مرور بعضی از محصولات مورد انتظار کوپرتینویی ها می پردازیم که انتظار می رود تا انتها سال معرفی شوند:

مک بوک پروهای نو

بر اساس شنیده ها، مک بوک پرو های 14 و 16 اینچی امسال با طراحی نو و چیپ M1X (نسخه بهبود یافته چیپ M1 که سال گذشته رونمایی شد) ممکن است در ماه آینده معرفی شوند. طبق شایعات منتشر شده، این لپ تاپ ها با طراحی نو با لبه های تخت فراوری خواهند شد و احتمالا شارژر مغناطیسی مگ سیف به همراه درگاه هایی مانند پورت HDMI و شیار میکرو اس دی هم دوباره به خانواده مک بوک ها اضافه خواهند شد.

مک مینی، آی مک و ورک استیشن مک پرو

گورمن پیش بینی می نماید اپل در کنار مک بوک ها از نسخه های به روز شده مک مینی، آی مک عظیم تر (احتمالا 27 اینچی) و ورک استیشن مک پرو هم رونمایی خواهد نمود. این خبرنگار از احتمال معرفی نسخه مقرون به صرفه قیمتی از مک بوک پرو با تعیینات پایین تر نسبت به مدل های اصلی هم گفته است.

انتظار می رود همگی این رایانه ها به چیپ اختصاصی توسعه داده شده به وسیله خود اپل، یعنی M1X مجهز شوند که نسبت به M1 عملکرد بهتر و ظرفیت های بیشتری خواهد داشت. البته هنوز این احتمال وجود دارد که غول آمریکایی معرفی این محصولات را به بعد از سال 2021 موکول کند.

ایرپادز 3

یکی از محصولاتی که انتظار می رفت در کنار آیفون 13 در مراسم شب گذشته رونمایی گردد، ایرپادز 3 بود که متاسفانه در نهایت تا انتها مراسم سخنی از آن به میان نیامد.

اما این احتمال وجود دارد که اپل برای از دست ندادن تعطیلات سال نوی میلادی که همواره یکی از برترین زمان ها برای سودآوری کمپانی هاست، تا پیش از انتها سال از نسل نو ایرپادز رونمایی کند.

نسخه های فعلی ایرپادز (نسخه های پرو و مکس را در نظر نمی گیریم) از سال 2016 و معرفی نسل اول این خانواده همچنان ظاهری یکسان داشته اند، اما طبق شایعاتی که تا کنون منتشر شده، این نسل قرار است با تغییرات عظیمی همراه باشد.

به نظر می رسد اپل از طراحی ایرپادز پرو در ساخت ایرپادز 3 یاری خواهد گرفت که تنها تفاوت چشمگیر آن با نسخه پرو، پایه های کوتاه تر ایربادها خواهد بود. البته ظاهرا قرار است ویژگی حذف نویز فعال (Active Noise Cancelling) همچنان به صورت اختصاصی برای نسخه های پرو عرضه گردد.

انتظار می رود این محصول قیمتی بین 150 تا 200 دلار داشته باشد، اما هنوز تعیین نیست در دو نسخه به فروش خواهد رسید یا خیر. نسل های قبلی ایرپادز در دو نسخه فراوری شده اند که یکی از آن ها به قابی با پشتیبانی از شارژ بی سیم و دیگری به قابی با قابلیت شارژ با کابل مجهز است.

macOS Monterey

در جریان رویداد شب گذشته، اپل از روز 20 سپتامبر به اسم زمان عرضه 8 watchOS به همراه iOS 15 و iPadOS 15 اطلاع داد. اما در این مراسم سخنی درباره عرضه نسخه نو macOS به میان نیامد.

macOS Monterey که اولین بار در رویداد WWDC 2021 رونمایی شد و از ماه جولای بتای عمومی آن در دسترس نهاده شد، احتمالا در پاییز به صورت رسمی عرضه خواهد شد. این نسخه با به روز رسانی هایی برای فیس تایم، سافاری و سایر اپ ها همراه خواهد بود.

بعلاوه، Monterey با ویژگی های نوی مانند Live Text و Universal Control عرضه خواهد شد که امکان کنترل و جابجایی سریع فایل ها بین چند محصول اپل را فراهم می نماید. انتظار می رود زمان عرضه رسمی این نسخه هم در رویداد اکتبر اپل اعلام گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایرپادز 3 و مک بوک پرو نو احتمالا در رویداد بعدی اپل رونمایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرپادز 3 و مک بوک پرو نو احتمالا در رویداد بعدی اپل رونمایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید