خبرنگاران شهردار: مترو تهران باید در زمان مایه داری توسعه پیدا می کرد

به گزارش وبلاگ معین، تهران- خبرنگاران- شهردار تهران با بیان اینکه مترو تهران باید در زمان مایه داری توسعه پیدا می کرد، گفت: روزهایی که سالانه کشور صدها میلیارد دلار درآمد داشت، گذشته است و این پروژه باید در همان زمان به عنوان اصلی ترین طرح عمرانی تامین منابع می شد اما این فرصت از دست رفت.

خبرنگاران شهردار: مترو تهران باید در زمان مایه داری توسعه پیدا می کرد

به گزارش وبلاگ معین، پیروز حناچی عصر شنبه در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط 3 و 6 مترو تهران اظهار داشت: امیدواریم در افق پیش رو گشایش هایی ایجاد گردد و از این شرایط سخت تحریم خارج شویم و گشایش های مالی شامل مگا پروژه مترو در تهران و سایر کلانشهرها هم گردد.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط سخت کرونایی و تحریم و کاهش شدید ارزش پول و منابع مالی مان به قول هایی که به مردم داده بودیم پایبند ماندیم، توسعه مترو و فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات و همین طور ایجاد انضباط کالبدی و مالی در شهرداری تهران از اقداماتی بود که در دستور کار قرار دادیم و در این شرایط سخت به خود سخت گرفتیم چون باید به قول های خود عمل می کردیم.

وی درباره توسعه حمل و نقل عمومی نیز گفت: حمل و نقل تهران حاکمیتی است و موضوعی که اصلی ترین نگرانی مردم تهران است و بعضا هم گفته می گردد که نه شهرفروشی ادامه می یابد، توسعه حمل و نقل و مترو اصلی ترین موضوع شهر است.

شهردار تهران درباره کاهش آلودگی هوا هم گفت: فقط با جلوگیری و کنترل آلاینده هاست که می توانیم هوای پاک را به مردم بدهیم که حق شان است و این جز با توسعه حمل و نقل پاک میسر نیست و حد اعلای حمل و نقل پاک هم مترو و اتوبوس برقی و خودروی برقی و موتور برقی است.

به گفته وی، سهم موتورهای دوچرخ بنزینی از آلودگی هوای تهران بیش از 10 درصد است و به تبع آن دوچرخه و اسکوتر برقی می تواند جایگزین مناسبی باشد هر چند استفاده از این ها در تهران مانوس نیست و در این دوره 170 کیلومتر به مسیرهای دوچرخه در شهر اضافه کردیم و راهی جز گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه نداریم.

حناچی ادامه داد: استفاده از دوچرخه از منزل تا اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی هدف ما برای دوچرخه است و این اتفاق می تواند در شهر بیفتد؛ ما در حال برنامه ریزی آن هستیم و با بهره برداری از خطوط مترو و ایستگاه هایی که افتتاح می گردد، می توانیم شرایط سخت تری برای تردد آلاینده های شخصی در سطح شهر ایجاد کنیم اما تا وقتی این زیرساخت فراهم نیست این کار با اختلال می گردد.

به گفته وی، از نظر مالی در شرایط سختی هستیم جنگ مالی در کشور وجود دارد و این بزرگترین تهدید برای اقتصاد و حاکمیت ملی ماست و ما کوشش نموده ایم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: به این معنا که خط هفت مترو وقتی اجرا شد شرکت های خارجی و سوئدی میانه کار رها کردند و رفتند و همکاران ما در مترو تهران آن را تکمیل کردند و در ادامه خط 6 به طور کامل داخلی اجرا شد، هواکش ها و سیگنالینگ خطوط که قبلا وارد می شد و در داخل ساخته شد.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افتتاح ایستگاه باقرخان در جنب بیمارستان امام و ایستگاه شهرک آزمایش را در دستور کار داریم و به زودی آنها را بهره برداری می کنیم و با افتتاح این ایستگاه ها حوزه نفوذ مترو در شهر افزایش پیدا می نماید.

حناچی همچنین در حاشیه مراسم در جمع وبلاگ معین درباره چگونگی رسیدن به راندمان 144 درصدی عملکرد مترو در چهار سال گذشته گفت: محصول نهایی فعالیت مترو در این مدت محدود به بهره برداری از 30 ایستگاه مترو تا انتهای دوره و اضافه شدن چهل کیلومتر خطوط بهره برداری است.

او اضافه نمود: امروز ایستگاه اقدسیه آخرین ایستگاه در خط سه بود که به بهره برداری رسید و ایستگاه مرزداران هم در خط شش افتتاح شد. کوشش این بوده است که برغم همه منابع محدود با اختصاص حداکثر ظرفیت ممکن به حمل و نقل عمومی و مترو، خدمتی درخور و شایسته مردم کشورمان ارائه کنیم.

ایستگاه مرزداران در خط شش مترو نزدیک تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان مرزداران واقع شده است و شهروندانی که سوار این قطار شوند می توانند به سمت خیابان کوهسار در شمال غرب شهر و یا به سمت شهرری در جنوب تهران مسافرت نمایند.

ایستگاه اقدسیه به عنوان آخرین ایستگاه بهره برداری شده از این خط هم در محله اقدسیه در شمال شرق تهران واقع شده است و مسافرانی که وارد این ایستگاه شوند می توانند تا شهرک قائم در شمال شرق یا ایستگاه آزادگان در جنوب غرب شهر سفر نمایند.

کلان پروژه ما شهرنفروشی بود

وی در بخش دیگری از سخنانش کلان پروژه مدیریت شهری کنونی را شهرنفروشی مطرح نمود و گفت: شهرنفروشی به این معنا است که ما از شرایط و ضوابط طرح تفصیلی عبور نکردیم و برای ساخت یک پروژه، عارضه سنگینی به جا نگذاشتیم و باید این روش ادامه یابد.

حناچی اضافه نمود: اصلی ترین پروژه ما در این دوره از مدیریت شهری به خصوص از نیمه 97 به این سو، جلوگیری از فروش شهر بود. اتفاقی که به خاطر آن عارضه های سنگینی در کالبد شهر ایجاد شده بود اما در این دوره مدیریت شهری در اقداماتی که در شهر انجام دادیم از طرح تفصیلی و برنامه هایی که برای تهران مصوب شده بود تخطی نکردیم.

به گفته شهردار تهران، شهرفروشی این نیست که شهرداری املاک خود را واگذار نکند، بلکه شهرفروشی یعنی عبور از طرح تفصیلی که ما از آن عبور نکردیم و به عهد خود با مردم پایبند ماندیم. وی توضیح داد: برای اثبات این ادعا می توانید به لیست پروانه های ساختمانی که صادر شده است، مراجعه کنید.

به گزارش وبلاگ معین، 2 ایستگاه مترو اقدسیه و مرزداران در مراسمی امروز/شنبه/ رسما افتتاح شد که با افتتاح ایستگاه اقدسیه خط 3 مترو تهران با 25 ایستگاه تکمیل شد.

با افتتاح این ایستگاه ها شماره ایستگاه های فعال ناوگان مترو تهران به عدد 139 رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهردار: مترو تهران باید در زمان مایه داری توسعه پیدا می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار: مترو تهران باید در زمان مایه داری توسعه پیدا می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید