مدیریت هوشمند تردد های نوروزی

به گزارش وبلاگ معین، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: تردد های نوروزی شامل حمل و نقل عمومی و خودرو های شخصی است که حمل و نقل عمومی با سامانه ایران من و استفاده از خودروی شخصی با پلیس کنترل می گردد.

مدیریت هوشمند تردد های نوروزی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ معین به نقل از صدا و سیما، محسن فرهادی در تبادل نظر با شبکه خبر درباره آخرین تصمیمات درباره اینکه چه کسانی در روزهای سرانجامی سال و ایام نوروز اجازه تردد در جاده ها دارند و با چه شرایطی اضافه کرد: از 21 آذر طرح مدیریت هوشمند اجرایی و عملیاتی و این طرح در ابتدا مقرر شد برپایه و زیرساخت اصلی سامانه و الکترونیک اجرا گردد که سامانه ای که وزارت کشور درنظر گرفت سامانه امید بود که بعد به سامانه ایران من تبدیل شد و سامانه ایران من به خاطر وسعت کاری به تدریج بستر الکترونیک را فراهم می نماید .

وی ادامه داد:در طرح مدیریت هوشمند بر دو اساس محدودیت اعمال شد برای این که تعطیلی ها ، ممانعت ها و ممنوعیت ها کاهش پیدا کند قرار شد هرچقدر جلوتر می رویم این سامانه بستر الکترونیکی اش گسترده تر گردد تا احتمال ممنوعیت ها و تعطیلات را کاهش دهد.

آقای محسن فرهادی گفت:طرح مدیریت هوشمند بر دو پایه اساسی انجام واکسیناسیون و شرایط بیماری یا برعکس سالم بودن فرد پایدار است یعنی افرادی می توانند ممنوعیت ها را پشت سر بگذارند که اولا واکسیناسیون آنها کامل باشد واکسیناسیون کامل یاری می نماید بیماری خیلی عمیق نگردد.

وی با بیان اینکه افراد باید سه دز واکسن زده باشند یا زمان تزریق دز سوم آنها نرسیده باشد خاطر نشان کرد: این شرایط سه حالت دارد یا واکسن نگرفتم و بیمارم یا واکسن گرفتم ولی کامل نیست و بیمارم و یا واکسن کامل هست ولی باز بیمار هستم که به این بیماران تاکید ویژه ای داریم تردد ننمایند و سرکار نروند، اگر صنفی هستیم مغازه مان را باز نکنیم و یا اگر باز می کنیم فرد بیمار تردد نکند.

وی درباره چگونگی اعمال مقررات و رصد این شرایط گفت: تردد نوروزی بصورت عمومی و شخصی است ، حمل و نقل عمومی شامل هوایی، ریلی و زمینی می باشد که وزارت راه و شهرسازی به سامانه ایران من متصل است و زمانی که فرد بلیت می خرد یا مقصدش را اعلام می نماید به محض ارائه کد ملی، استعلام سامانه ایران من از وزارت بهداشت می آید که فرد واکسینه است و بیمار هم نیست بعد اقدام به خرید بلیط می نماید.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حمل و نقل شخصی اگر پلاک خودرو مجاز باشد یعنی فرد واکسن کامل گرفته باشد و در شرایط بیماری هم نباشد کد ملی فرد با صاحب پلاک خودرو در سامانه کنترل می گردد و جریمه ای به وسیله دوربین های پلیس راهور انجام نمی گردد.

وی اضافه کرد:با توجه به پوشش مطلوبی که پلیس راهور بر جاده ها دارد به وسیله پلاک خودرو متقاضیانی که قصد سفر دارند قابل کنترل است.

آقای فرهادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رانندگانی که دز سوم واکسن را زده اما سرنشینان نزده اند، تکلیف چیست؟گفت:این کنترل ها نسبی است.

وی گفت: در جلساتی که با پلیس راهور داشتیم کنترل های فیزیکی در مبادی ورودی شهرها در دستور کار است، یعنی راننده هیچ مسئله ای ندارد ولی سرنشینان دچار مشکل هستند پلیس راهور این کنترل ها را انجام می دهد.

آقای فرهادی درباره اجرای این قوانین هم اضافه کرد: برترین اجرا نمایندگان قانون و برترین کسانی که می توانند محدودیت ها را اعمال نمایند، مردم هستند، اینجا موضوع خود مراقبتی مطرح است.

وی ادامه داد: امیدواریم قبل از آغاز تعطیلات، شرایط بیماری تغییر نکند، ما در پاندومی جهانی کرونا و در پیک ششم اومیکرون در کشور هستیم، بنابراین تردد ها و سفرهای حجیم و دورهمی های خانوادگی، تماس های ما را افزایش می دهد و خطر ابتلا بیشتر می گردد.

در ادامه دکتر گویا درباره تخلفات واکسیناسیون هم گفت: تا آنجایی که در جریان این مسائل هستم چنین چیزی را نشنیده ام نه تکذیب می کنم و نه تایید، مقامات انتظامی و امنیتی این مسائل را دنبال می نمایند قطعا اگر به یقین برسند به ما اطلاع رسانی می نمایند.

وی ادامه داد: اما این طور سوءاستفاده ها خیانت به مردم است و با توجه به اینکه متاسفانه اومیکرون یک نگرانی که ایجاد کرد این بود که سنین پایین تر بیشتر مبتلا شدند، باید به هر شکل ممکن با افراد سوءاستفاده نماینده برخورد قانونی گردد.

آقای فرهادی گفت:میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور برای این هفته 57 درصد است، ما حدود 242 هزار بازرسی داشتیم که از این تعداد هزار و 200 واحد صنفی در هفته گذشته پلمپ شدند.

وی اضافه کرد: از نظر بهداشتی و تهویه بعضی باشگاه های ورزشی بعلاوه رعایت فاصله گذاری ها در رستوران ها و تالارهای پذیرایی مشکل وجود دارد.

او گفت: سامانه ایران من شامل 9 گروه شغلی است که شامل تالارهای پذیرایی، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای ، سینما و تئاتر است که در ورودی ها کنترل می شوند ولی فعلا برای نوروز علاوه بر کنترل های الکترونیک، بازرسان ما و همکاران بهداشت محیط حرفه ای سراسر کشور از 20 اسفند تا سرانجام تعطیلات بازرسی می نمایند بعلاوه تلفن 190 همچنان اماده دریافت شکایات و نقدها است.

مردم اصول بهداشتی را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار گفت: ستاد ملی کرونا سعی می نماید تعطیلات نوروزی شاد و راحتی برای خانواده ها باشد و اتفاقی نیافتد که موجب پشیمانی گردد.

دکتر گویا در تبادل نظری 18:30 شبکه خبر اضافه کرد: از مردم و رسانه ها به خصوص رسانه ملی درخواست می کنم یاری نمایند تا مردم با اعتماد کامل توصیه های بهداشتی را رعایت نمایند ما چیزی جز سلامت مردم نمی خواهیم و همه کوشش ما این است که اجازه ندهیم مردم بیمار شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که علائم مشابه سرما خوردگی دارند نباید واکسن تزریق نمایند گفت: این جا نه خود فرد می تواند تصمیم بگیرد و نه من، بلکه این موارد را باید به عهده دکتر گذاشت و قبل از هر چیز با پزشک مشورت نمایند، پزشک تشخیص می دهد که فرد مشکوک است یا خیر که با آزمایش ها ، توصیه های لازم را برایش تجویز می نماید.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی کرونا گرفته باشد صلاح نیست واکسن تزریق کند.

آقای گویا اضافه کرد: هر فرد سالم بدون هیچ بیماری زمینه ای در صورت ابتلا به کرونا حداقل 5 روز باید استراحت کند و افردی با بیماری زمینه ای و خانم های باردار این مدت بیشتر از 5 روز است.

آقای داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل سازمان راهداری در ادامه این برنامه درباره تدابیر اتخاذ شده برای حمل و نقل مسافر جاده ای و تاکسی های بین شهری گفت: شیوه نامه ها از ابتدای این بیماری به صورت کامل در حمل و نقل عمومی همچون سایر آحاد جامعه در حال پیگیری، کنترل و اجراست .

وی ادامه داد: برای ایام نوروز گشت های ویژه ای را راه اندازی کردیم که همکاران ما در سرانجامه های مسافربری و کل مسیرها انجام می دهندبعلاوه مانورهای مشترکی با پلیس راه انجام می گردد.

مدیرکل حمل و نقل سازمان راهداری خاطر نشان کرد:کنترل کد ملی مسافر با سامانه امید ایران در حال اجرا است و یکایک مسافرین و حتی خدمه سفر از جمله رانندگان و رانندگان دوم کنترل می شوند و برای حمل و نقل عمومی مسئله ای نخواهد بود.

وی اضافه کرد:پل های ارتباطی ما سامانه پیغام کوتاه 2000141 و تلفن گویای 141 است که به صورت 24 ساعته آماده پذیرش هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مدیریت هوشمند تردد های نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت هوشمند تردد های نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید