چطور هزینه سفر به آنتالیا را حساب و کتاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ معین، حالا که بهار از راه رسیده، تابستان را هم در پیش داریم و سفر به این شهر رونق گرفته احتمالا برایتان مهم باشد که هزینه سفر به آنتالیا را در سال 2019 بدانید و با حساب و کتاب دقیق برای این سفر برنامه ریزی کنید.

چطور هزینه سفر به آنتالیا را حساب و کتاب کنیم؟

اگر بخواهید با تور به آنتالیا سفر کنید، احتمالا در جریان هستید که قیمت تور آنتالیا متناسب با خدمات تور، نوع هتل و حتی آژانس یا وب سایتی که از آن تور آنتالیا را خریداری می کنید فرق دارد. اما اگر بخواهید خودتان دست به کار شوید و صفر تا صد برنامه سفر را بچینید، در ادامه می توانید بازه قیمت بخش های مختلف سفر به آنتالیا را ببینید.

هر چند زیبایی ها دریای مدیترانه و ساحل های آنتالیاست که مسافران را راهی این شهر می نماید اما زیبایی های بافت تاریخی این شهر را نمی توان نادیده گرفت. راهنمای جامع سفر به آنتالیا مقاله ای جامع است که تقریبا هر آنچه ضروری است درباره آنتالیا بدانید را به شما می گوید.

قیمت بلیط آنتالیا

از آنجا که خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس اولین قدم برای آغاز سفر است، مقاله را با آنالیز هزینه های رفتن به آنتالیا آغاز می کنیم. فقط توجه داشته باشید با توجه به شرایط فعلی و ثبات نداشتن قیمت ها ممکن است این ارقام تغییر کند. اما محدوده این قیمت ها به شما دیدی در خصوص هزینه های پرواز خواهد داد.

قیمت بلیط هواپیمای تهران-آنتالیا به عوامل مختلفی مثل نوع ایرلاین، تاریخ حرکت، زمان حرکت، کلاس نرخی و زمان خرید بلیط بستگی دارد.

از تهران اتوبوس مستقیم برای آنتالیا وجود ندارد و کسانی که می خواهند با اتوبوس به آنتالیا سفر نمایند باید اول به آنکارا بفرایند و از آنکارا به آنتالیا بفرایند.

قیمت هتل در آنتالیا

هزینه اقامت در آنتالیا بستگی به این دارد که شما در هتل بخواهید اقامت داشته باشید یا خانه های محلی را اجاره کنید. بسته به اینکه هتل شما چند ستاره باشد و چه کیفیت خدماتی داشته باشد قیمت ها متفاوت خواهد بود.

قیمت هتل های 2 ستاره آنتالیا

هتل های دو ستاره پایین ترین قیمت را در میان هتل های آنتالیا دارند و امکاناتی که در اختیار مهمانان قرار می دهند متناسب با همین هزینه است.

قیمت هتل های 3 ستاره آنتالیا

کسانی که از اول تکلیف شان با بودجه روشن است و می خواهند هم یک سفر ارزان داشته باشند و هم اینکه هتل شان خیلی از استانداردهای اقامت راحت فاصله نداشته باشد، سراغ هتل های 3 ستاره می فرایند.

قیمت هتل های 4 ستاره آنتالیا

هتل های 4 ستاره در درجه بندی هتل ها یک ستاره کمتر از از هتل های 5 ستاره دارند؛ به خاطر همین است که قیمت آن ها در مقایسه با هتل های 5 ستاره کمتر است. در بیشتر هتل های 4 ستاره، خدمات و امکانات با هتل های 5 ستاره برابری می نماید در نتیجه انتخاب خوبی برای سفر ارزان و با کیفیت هستند.

قیمت هتل های 5 ستاره آنتالیا

هتل های 5 ستاره گران قیمت ترین هتل های آنتالیا هستند و امکانات و خدمات لوکسی به مهمانان ارائه می دهند. اگر در انتخاب هتل هزینه برایتان اهمیتی ندارد، بدون شک سفر شما به آنتالیا با اقامت در این هتل های 5 ستاره رویایی خواهد بود.

هزینه اقامت در هتل آپارتمان در آنتالیا

این روزها رزرو هتل آپارتمان در آنتالیا و مقاصد دیگر خیلی رایج شده است. در هتل آپارتمان ها مهمانان امکان آشپزی دارند و برای اقامت های طولانی مدت گزینه مناسبی است.

هزینه غذا و خورد و خوراک در آنتالیا

امتحان کردن غذاها و دسرهای ترکی که با ذائقه ایرانی هم خوب جور در می آیند، یکی از برترین بخش های سفر به آنتالیاست. آنتالیا هم مانند استانبول کافه ها و رستوران های مختلفی دارد. البته که قیمت غذایی که میل می کنید به رستوران و نوع غذای آن بستگی دارد اما اینجا حدودی از این قیمت به لیر ارائه می گردد.

قیمت یک وعده غذا در رستوران معمولی حدود 30-20 لیر است.

قیمت غذا برای دو نفر در یک رستوران میانه هم حدود 25-17 لیر است.

اگر هم دلتان بخواهد فست فود میل کنید قیمت چیزبرگر7.50-5.10 لیر است. (قیمت مک دونالد هم حدود 25-17 لیر است.)

سه مورد از رستوران های ارزان آنتالیا که با پرداخت هزینه کم می گردد غذاهای لذیذ و با کیفیتی نوش جان کرد را معرفی می کنیم.

مایدانوز کوفته(Maydanoz Köfte): اگر دلتان خواست یک کباب خوشمزه با قیمت مناسب میل کنید به رستوران مایدانوز کوفته سر بزنید. منوی این رستوران انواع غذاهای ترکی و کباب ها را دارد. غذا را هم می توانید در خود رستوران میل کنید و هم به صورت بیرون بر سرو می گردد.

رستوران پاناروما (Panaroma Restaurant): بیشتر کسانی که به این رستوران رفته اند از کیفیت و تنوع غذا، فضا و منظره رستوران و برخورد کادر آن راضی بوده اند. این رستوران یکی از معروف ترین رستوران های ارزان ترکیه است که کباب های معروفی هم دارد.

رستوران فسیلتی (Fisilti): از فضا و ظاهر رستوران، خانگی بودن این کسب و کار پیداست. این رستوران را 3 خانم مدیریت می نمایند و شاید برترین جا در آنتالیا برای تجربه غذاهای لذیذ خانگی این شهر باشد.

هزینه حمل و نقل داخلی در آنتالیا

برای حمل و نقل عمومی در داخل شهر آنتالیا شما می توانید از اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی بهره ببرید. قبلا در مقاله همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در آنتالیا مفصل درباره رفت و آمد درون شهری انتالیا صحبت نموده ایم، این مقاله را بخوانید تا در آنتالیا دچار سردرگمی نشوید.

تاکسی راحت ترین وسیله و البته گران ترین برای جا به جایی در سطح شهر است. کرایه تاکسی در آنتالیا بین 3.50 تا 5 لیر است. کرایه تاکسی دربست (اگر بخواهید در جایی هم منتظر شما بماند) بین 25-20 لیر است.

رایج ترین وسیله حمل و نقل در آنتالیا اتوبوس ها هستند که تقریبا مسافران را به تمام جاذبه های گردشگری می رسانند. برای استفاده از اتوبوس باید آنتالیا کارت داشته باشید که هزینه تهیه آن 5 لیر است و بسته به مدت زمان سفر و اندازه استفاده می توانید آن را شارژ کنید.

از آنجا که جهت تراموای آنتالیا بیشتر جاذبه های گردشگری این شهر را پوشش می دهد یک گزینه خوب برای رفت و آمد برای گردشگران است. کرایه تراموا 1.70 لیر است.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "چطور هزینه سفر به آنتالیا را حساب و کتاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور هزینه سفر به آنتالیا را حساب و کتاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید