آیا می توانیم یک روتر مش وای فای را به تنهایی استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ معین، وقتی یک سیستم مش وای فای می خرید؛ معمولا در بسته های دو تایی و سه تایی هستند و حتی در صورت احتیاج، می توانید گره های اضافی خریداری نموده و به شبکه مش وای فای خود بیفزایید. اما آیا می توان از یک گره یا به تنهایی استفاده کرد؟

آیا می توانیم یک روتر مش وای فای را به تنهایی استفاده کنیم؟

فراتر از یک روتر سنتی

شاید تعجب کنید ولی جواب این پرسش آری است و حتی می توانیم بگوییم به راحتی. اگرچه معمولا روترهای مش وای فای در بسته های چند تایی فروخته می شوند که به این معنی است که باید با هم استفاده شوند تا وای فای قوی تر و بهتری داشته باشید اما در واقع شما مجبور نیستید از همه گره های یک سیستم مش وای فای بهره ببرید.

می توانید به سادگی فقط یک نود یا روتر اصلی مش وای فای را نصب نموده و از آن به تنهایی بهره ببرید. حتی می توانید برای آغاز راه اندازی یک وای فای خانگی، بسته چند تایی آن ها را نخرید و فقط یک روتر مش وای فای انتخاب و بعد خریداری و نصب کنید.

در حالی که تبلیغات و بازاریابی سیستم های مش وای فای روی استفاده چند تایی آن ها متمرکز شده است و از نظر فنی نیز این ایده درست است اما خرید یک روتر مش وای فای می تواند آن را تبدیل به یک روتر مستقل و معمولی کند که پیش تر در خانه داشتید.

بیشتر بخوانید:

وقتی یک شبکه مش وای فای ساخته می گردد که شما حداقل دو گره داشته باشید یا دو روتر را به یکدیگر وصل نموده باشید. وقتی از یک روتر مش وای فای به طور مستقل استفاده می کنید؛ دقیقا همچون یک روتر سنتی است و دیگر مش وای فای نیست.

خریدی هوشمندانه

یک شبکه مش وای فای شامل یک روتر اصلی و چند گره یا نود یا روتر فرعی است. معمولا، روتر اصلی دارای درگاه های شبکه بیشتری است؛ سرعت بیشتری دارد؛ از تمام پروتکل ها و تنظیمات سرور وای فای پشتیبانی می نماید و شما باید چیزهایی مانند کنترل والدین، شبکه میهمان، DHCP، کیفیت خدمات و … را در آن تنظیم کنید.

گره های فرعی به صورت بی سیم یا با سیم () به روتر مش وای فای اصلی وصل می شوند و نقش اکستندر یا توسعه دهنده گی وای فای را دارند.

بنابراین، برای افرادی که خانه های کوچکی دارند ولی دوست دارند روترهای مش وای فای را امتحان نمایند؛ هیچ دلیلی وجود ندارد سراغ خرید بسته های چند تایی آن ها بروند. مثلا، شما می توانید یک یا گوگل را با همه ویژگی های مدرن و جدیدشان خریداری و در خانه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

و هنگامی که متوجه شدید در خانه به پوشش دهی بیشتری احتیاج دارید یا به خانه بزرگ تری منتقل شدید؛ سراغ خرید گره های بیشتر برای راه اندازی شبکه مش وای فای خود بروید یا اینکه از یک اکستندر وای فای در کنار روتر مش وای فای برای از بین بردن نقاط کور وای فای خانه بهره ببرید.

این یک جهت خرید هوشمندانه تر و به صرفه تر از خرید یک بسته چند تایی روتر مش وای فای است؛ در صورتی که فعلا احتیاجی به آن ها ندارید یا خرید یک روتر مستقل و سنتی بدون پشتیبانی از قابلیت مش وای فای است.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "آیا می توانیم یک روتر مش وای فای را به تنهایی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانیم یک روتر مش وای فای را به تنهایی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید