افزایش شهریه مدارس غیردولتی پس از حضوری شدن کلاس ها

به گزارش وبلاگ معین، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آکادمی ها و مراکز غیردولتی از جمله کلاس های کنکور، کلاس های تقویتی و آکادمی های زبان هم مانند مدارس غیردولتی، موظف به تداوم آموزش حضوری هستند.

افزایش شهریه مدارس غیردولتی پس از حضوری شدن کلاس ها

به گزارش ایرنا، تعطیلی مدارس و مراکز غیردولتی در کشور اولین اقدام پس از شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت دانش آموزان بود، هرچند که پس از تعطیلی مدارس، آموزش به صورت مجازی تداوم یافت، اما این نوع آموزش براساس گفته های کارشناسان از تجربه به دست آمده در طول 2 سال گذشته جوابگوی احتیاج های آموزشی، پرورشی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان نبود.

پس از واکسیناسیون گسترده در کشور و کاهش شیوع ویروس کرونا، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه امسال در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار گردید، تاکید نمود: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از 14 فروردین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به برگزاری کلاس های حضوری برای همه دانش آموزان و دانشجویان اقدام نمایند.

برهمین اساس بود که وزارت آموزش و پرورش، نهم فروردین ماه دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل منطقه ها و استان ها ابلاغ کرد و کلاس های درس از روز 14 فروردین ماه به صورت حضوری برگزار گردیدند.

اما دراین میان با توجه به اعلام این تصمیم در ایام تعطیلات نوروزی، سوالات بسیاری در مورد بازگشایی مراکز و آکادمی های غیردولتی هم برای دانش آموزان ایجاد شده بود.

احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی درباره لزوم آموزش حضوری مدارس غیردولتی و مراکز آموزشی اظهار کرد: مراکز آموزشی از جمله کلاس های تقویتی و کنکور، آکادمی های زبان موظف شدند که از 14 فروردین ماه آموزش حضوری را دنبال نمایند.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد تاکید شده است که آکادمی ها در استان های کشور به حضور حداکثری دانش آموزان توجه نمایند و برنامه ریزی های لازم نیز برای برگزاری کلاس های حضوری انجام شده بود.

الگوی شهریه به کارکرد های مراکز و موسسات گره خورده است

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی بعلاوه درباره افزایش شهریه مراکز آموزشی غیردولتی شرح داد: شهریه مراکز غیردولتی ابتدای هرسال معین می گردد، بنابراین درحال انجام هماهنگی های لازم برای افزایش شهریه سالانه هستیم.

محمودزاده ادامه داد: قرار است امسال افزایش شهریه به صورت یک درصد کلی برای همه آکادمی ها عنوان نگردد بلکه با روسای آکادمی ها به این توافق رسیدیم که افزایش شهریه براساس یک الگو و به صورت متفاوت براساس کیفیت تدریس و تجهیزات هر آکادمی اعلام گردد.

وی با بیان اینکه بخشنامه این الگوی شهریه به استان های کشور ابلاغ شده است، مطرح نمود: الگوی شهریه برای هر مرکز متناسب با فعالیت های آموزشی و پرورشی، تعداد دانش آموزان، امکانات و تجهیزات و فضای حاکم نیروی انسانی شهریه در نظر گرفته می گردد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی یادآور شد: براساس شاخص های اعلام شده برای آکادمی یک نسخه معین می دهیم و مانند سال های گذشته براساس یک درصد معین افزایش قیمت وجود ندارد.

محمودزاده اضافه نمود: با اضافه نمودن یک درصد شهریه به صورت یکسان برای همه مراکز وموسسات آموزشی کیفیت کار به درستی سنجیده نمی گردد، اما با درنظر گرفتن الگوی شهریه کیفیت بخشی تقویت می گردد.

وی با تاکید بر اینکه الگوی شهریه به کارکرد های مراکز آموزشی گره خورده است، گفت: مراکز باید شرایط خود را براساس الگو های اندازه شهریه اعلام نمایند، سپس این اعلام در شورای نظارات بر منطقه استان مصوب گردد تا در نهایت پس از تصویب در اعلانات مدارس و مراکز به اطلاع اولیا و دانش آموزان برسد.

شهریه آکادمی های غیردولتی در سال های گذشته براساس یک سری شاخص ها به طور کلی و درصدی برای همه مراکز در نظر گرفته می شد، در واقع مراکز غیردولتی هر سال نسبت به سال گذشته درصد معینی افزایش شهریه داشتند.

منبع: فرارو

به "افزایش شهریه مدارس غیردولتی پس از حضوری شدن کلاس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شهریه مدارس غیردولتی پس از حضوری شدن کلاس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید