سلامتی و پزشکی

آسان ترین روش از بین بردن لکه روی بالش در خانه

آخرین باری که بالش خود را شسته اید به یاد می آورید؟ منظور ما روبالشی نیست بلکه خود بالش است. معمولا روبالشی هر هفته یا چند هفته یک بار شسته می گردد اما شاید بالش را در تمام عمرش حتی یک بار هم نشویید. هر شب که می خوابید سلول های مرده پوست، مواد آرایشی، عرق...

2 اردیبهشت 1403

تاثیر عجیب رنگ چشم بر یک توانایی مهم

صحبت ها درباره رنگ های غیر تیره چشم مدت هاست که جریان دارد. اکنون انسان شناسان در بریتانیا می گویند که چشم های آبی رنگ می توانند در شرایط کم نور دارای کمی تیزی شوند.

24 بهمن 1402

موجودی شگفت انگیز که مدام در حال چُرت زدن است، عکس

دانشمندانی که بر روی پرندگان قطب جنوب مطالعه می نمایند متوجه شدند که آنها 11 ساعت در روز بدون اینکه عمیقاً به خواب بروند، چرت می زنند.

10 آذر 1402

داروی ضد گرفتگی بینی فنیل افرین بی اثر است

یک هیات کارشناسان مشاور سازمان غذا و داروی آمریکا رای داده است که یک ماده دارویی بسیار پرمصرف در فراورده های ضد احتقان یا پرخونی بینی که برای برطرف گرفتگی بینی استفاده می شوند، در واقع بی تاثیر است.

23 شهریور 1402

شروع مکالمه ای که ربط چندانی به شما ندارد

در بخش های قبلی در خصوص اجازه گرفتن برای آغاز مکالمه در موقعیت های مختلف، مثل وقتی که جایگاه بالاتری دارید یا وقتی می خواهید با همکار هم رده خودتان تبادل نظر کنید شرح دادیم.

2 خرداد 1402

چرا مسئله زیبای خفته ریاضیدان ها را بیدار نگه داشته است؟

زومیت نوشت: مسئله ذهنی زیبای خفته که در سال 2000 به معروفیت رسید نشان می دهد باورهای انسان چگونه بر اساس استدلال های منطقی شکل می گیرند.

22 اردیبهشت 1402

شیائومی از عینک های بی سیم رونمایی کرد

شیائومی از عینک های واقعیت افزوده بی سیم با صفحه نمایش تطبیقی سطح رتینا رونمایی کرد (یک پزشک) تابناک با تو - عینک واقعیت افزوده شیائومی به نام Wireless AR Glass Discovery Edition جزو اولین ها در این صنعت است که دارای وضوح تصویر در حد رتینا است.

18 اسفند 1401

چادرخوابی نوروزی در فضای باز ممنوع

چادرخوابی مسافران نوروزی در مازندران فقط در اماکن مسقف امکان پذیر است.

2 اسفند 1401

با این غذاها، اسفناج خور می شوید!

با اسفناج چی بپزیم؟ این سوالی است که حتی ممکن است آن هایی که حسابی اهل پخت و پز هستند و چیزی از آشپزی کم ندارند هم گاهی از خود بپرسند. به هرحال اسفناج به عنوان یک سبزی پرخاصیت فصل سرما، قرار نیست صرفا به شکل نرگسی یا بورانی ماست سرو گردد، بلکه می تواند به...

11 بهمن 1401

انزوای اجتماعی می تواند احتمال زوال عقل را افزایش دهد

اما مطالعات تازه یک راه چاره بالقوه ارائه می دهد: استفاده از فناوری برای تشویق افراد مسن به ارسال پیامک و ایمیل برای حفظ ارتباط.

29 دی 1401

اولین سفر بین المللی ، راهنمای برنامه ریزی برای اولین سفر خارجی

هر دقیقه و هر روز از سال، برای انجام دادن کارهایی که دلتان می خواهد انجام بدهید مناسب هستند؛ اما ممکن است همواره اینگونه احساس نکنیم و تصور کنیم که در زمان مناسبی برای انجام یک کار خاص قرار نداریم. بیشتر افراد برای انجام کارهای مختلف، منتظر زمان مناسب...

18 دی 1401

عوامل مهم خشک شدن برگ سیکاس و راه های درمان آن

سیکاس، گیاه بومی منطقه ها گرمسیر ژاپن است که در منطقه ها سردسیر به عنوان گیاه خانگی نگه داری می شود. یکی از سختی های پرورش این گیاه زیبا، خشک شدن برگ های آن است. البته خشک شدن برگ سیکاس مسئله نسبتا رایجی در زیست این گیاه به شمار می رود و علل مختلفی دارد.

15 دی 1401

7 بیماری ناشی از چاقی

دبیر اجرایی پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک، گفت: چاقی فقط یک اختلال در زیبایی نیست بلکه به عنوان شایع ترین دلیل مرگ در دنیا شناخته می گردد.

8 دی 1401

کدام مکمل ها به درمان نارسایی قلبی یاری می نمایند و کدامشان خطرناک هستند؟

گرایشی در بیماران دچار نارسایی قلبی به استفاده از درمان های جایگزین از جمله داروهای گیاهی و مکمل ها به وجود آمده است، گرچه بعضی از این درمان های جایگزین اثرات سودمندی دارند، اما بعضی دیگر ممکن است پیامدهای وخیمی هم داشته باشند.

3 دی 1401

خوراکی هایی که چربی های دور شکم را سه سوته آب می نمایند ، برای لاغری چی بخوریم

لاغری شکم از دغدغه های بسیاری از افراد با مشکل چاقی و چربی بالا است، همان طور که می دانید برای این افراد چربی سوزی، ورزش کردن و کم کردن غذا تا چه مقدار می تواند سخت باشد.

8 آذر 1401

نصرتی: به صعود تیم ملی فوتبال در جام جهانی خوش بین هستم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: با توجه به شرایط حریفانمان در جام جهانی به صعود از گروهمان خوش بین هستم.

19 آبان 1401

عجیب ترین روش های درمانی پزشکان در گذشته

در گذشته بیشتر روش های درمانی اگر خطرناک هم نبودند با توجه به شرایط و علم پزشکی امروز، بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می رسند.

12 آبان 1401

واکسن آنفولانزا برای این افراد خطرناک است!

به علت اینکه فصل آنفولانزا ازابتدای مهر ماه آغاز می گردد و تا خاتمه اردیبهشت ماه ادامه می یابد، برترین زمان برای دریافت واکسن ماه مهر و آبان است.

6 آبان 1401

وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم برطرف می گردد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا یک هفته آینده با تحویل سرم و آنتی بیوتیک به داروخانه ها کمبود این دو محصول برطرف خواهد شد.

26 مهر 1401

تربیت بچه ها خود را به صاحبان رسانه سپرده ایم

یک کارشناس رسانه گفت: بسیاری از پدر و مادرها، به روز نشده و دانش رسانه ای ندارند. آن ها تربیت بچه ها خود را به صاحبان صنعت رسانه سپرده اند.

19 مهر 1401
تعداد: (259)