تاثیر مشاغل چالش برانگیز در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

به گزارش وبلاگ معین، تحقیقات نشان می دهد اشتغال به کار های چالش برانگیز، سبب جلوگیری از زوال عقل در سنین بالاتر می گردد.

تاثیر مشاغل چالش برانگیز در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

به گزارش به نقل از مدیسن نت، تحقیقات نشان داده است که تحریک ذهنی با کاهش مقدار سه نوع پروتئین مرتبط با ریسک زوال عقل مرتبط است.

به نظر می رسد تحریک فکری حین کار باعث کاهش سطح پروتئین های خاصی می گردد که سلول های مغزی را از ایجاد ارتباطات تازه منع می نماید و انجام این کار می تواند به جلوگیری یا به تعویق افتادن زوال عقل یاری کند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد تحریک شناختی برای سلامت طولانی مدت مغز مفید است.

دقیقاً تعیین نیست که چگونه سبک زندگی و کار می تواند به کاهش خطر ابتلاء به زوال عقل یاری کند، اما فعال نگه داشتن مغز ممکن است به حفظ سلامت آن یاری کند.

میکا کیوی ماکی، سرپرست تیم تحقیق از کالج دانشگاه لندن، در این باره می گوید: بر اساس این مقایسه ها، یک شغل تحریک کننده ذهنی ممکن است آغاز زوال عقل را حدود دو سال به تعویق بیندازد.

در این مطالعه، یک تیم بین المللی مقدار زوال عقل را در افراد دارای مشاغل بسیار تحریک کننده مغزی با افرادی که شغل آنها تمرین کمتری برای مغز انجام می داد مقایسه کردند.

براین اساس داده های مربوط به حدود 108 هزار زن و مرد از 13 گروه اروپایی جمع آوری شد. محققان تحریک ذهنی این افراد را در آغاز مطالعه مقدار گیری کردند و به طورمیانگین تا 17 سال این افراد تحت نظر بودند.

به گفته محققان، مشاغل تحرک کننده ذهنی شامل مهارت ها و وظایف حاوی تصمیم گیری است.

آنها دریافتند افرادی که مشاغل تحریک کننده ذهنی دارند کمتر دچار زوال عقل می شوند تا افرادی که مشاغل آنها از لحاط فکری تحریک کننده نیست؛ این یافته هم برای مردان و هم زنان صادق است. این مطالعه نشان داد که این ارتباط برای بیماری آلزایمر قوی تر از سایر انواع زوال عقل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاثیر مشاغل چالش برانگیز در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مشاغل چالش برانگیز در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید