خانه تاریخی آرامش دزفول در حال فروریختن است

به گزارش وبلاگ معین، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، خانه تاریخی آرامش دزفول در حال فروریختن است.

خانه تاریخی آرامش دزفول در حال فروریختن است

محمد آذرکیش، یک دوستدار میراث فرهنگی با تصریح این مطلب که بناهای تاریخی بافت قدیم دزفول حال و روز خوبی ندارند، اظهار کرد: سریال تخریب تدریجی خانه های ثبت ملی شده در دزفول همچنان ادامه دارد و گویا تدبیر و شاید هم بودجه ای قرار نیست این سلسله را به پایان برساند.

او با اشاره به اینکه خانه تاریخی آرامش مالک شخصی دارد، اعلام کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان با همکاری مالک می توانند از تخریب این سرمایه ارزشمند جلوگیری نمایند اما متاسفانه تا به امروز هیچ اقدامی نشده است.

این دوستدار میراث فرهنگی با بیان اینکه تا به امروز اهمیت و توجه چندانی به این بنای تاریخی نشده، تاکید نمود: باید همه مردم و مسئولان نسبت به حفظ میراث گذشتگان احساس مسئولیت داشته باشند.

آذرکیش اظهار داشت: اگر ارزش تاریخی خانه آرامش را بدانیم، درخواهیم یافت که ویران کردن این بنا شهرستان دزفول را از داشتن چه سازه ارزشمندی محروم خواهد نمود.

خانه فیروزی که بعدها نام آن به دست مالک به آرامش تغییر پیدا کرد، مربوط به دوره قاجار بوده و در محله لوریان دزفول واقع شده است. این اثر تاریخی 17 اسفند 1381 با شماره ثبت 7919 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: همگردی

به "خانه تاریخی آرامش دزفول در حال فروریختن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی آرامش دزفول در حال فروریختن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید