عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان قزوین تسریع می گردد

به گزارش وبلاگ معین، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین از تسریع در عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان شهر در کمربندی جمهوری اسلامی اطلاع داد.

عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان قزوین تسریع می گردد

به گزارش وبلاگ معین قزوین، سید محمد علمی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان شهردر کمربندی جمهوری اسلامی از اسفند ماه سال97 شروع شده است.

علمی اضافه نمود: این بوستان با دیوار هایی به ارتفاع 2/2 با ترکیبی از سنگ و آجر و پنجره های فلزی، به طول هزار و 424 محصور شده است.

او اضافه نمود: ساختمان اداری بوستان بانوان کمربندی جمهوری اسلامی به مساحت243 متر مربع در قسمت مرکزی و شمال سایت قرار گرفته است و دارای فضا هایی مانند کلاس های آموزشی برای برگزاری دوره های مختلف، اتاق جلسات و نمازخانه و اتاق اداری، آبدارخانه، سرویس بهداشتی و همچنین ایستگاه دوچرخه جهت کرایه و تحویل دوچرخه به علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری، است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این بوستان دارای ساختمان ورزشی هم می باشد ادامه داد: این ساختمان به مساحت243 متر مربع در ضلع جنوبی سایت قرار گرفته است و دارای فضا هایی مانند: سالن ورزش های هوازی به مساحت 98 متر مربع و سالن بدنسازی به متراژ 57 متر مربع، اتاق تعویض لباس و رختکن و در مجموع 12 چشمه سرویس بهداشتی در بوستان، همچنین فضاهایی، چون اتاق اداری و آبدارخانه و فضای لابی است.

او اضافه نمود: علاوه بر این ساختمان، یک ساختمان دیگر به مساحت 243 متر در ضلع غربی سایت و در دوطبقه است که دارای فضا هایی مانند؛ اتاق مادر و کودک جهت شیر دادن و تعویض لباس بچه ها و فضای جمعی در طبقه همکف جهت استراحت بازدید کنندگان می باشد و در طبقه دوم فضای دمنوش خانه و فضای نشیمن و ایوان، محلی آرامش بخش برای بازدید کنندگان ایجاد شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این پروژه دارای ساختمان های ورودی اصلی و فرعی نیز می باشد اعلام نمود: ساختمان ورودی اصلی به مساحت38 متر مربع در ضلع شرقی سایت قرار گرفته است و دارای فضا هایی از قبیل اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی و فضای پیش ورودی و پیش خوان می باشد که محل ورود اصلی بازدیدکنندگان است.

او اضافه نمود: این بوستان دارای دو ساختمان ورودی فرعی در دو سمت غرب و یال جنوبی سایت قراردارد که هر یک دارای مساحت 33 متر مربع می باشد و دارای فضا هایی از قبیل اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی نگهبانان و همچنین پیش فضای ورودی می باشد که محل دسترسی از کوچه مجاور در جهت غرب سایت و خیابان جنوبی مجاور سایت است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در مورد ساختمان چایخانه در این بوستان گفت: این ساختمان به مساحت 104 متر مربع در قسمت جنوبی سایت قرار گرفته است و دارای فضا هایی از قبیل آشپزخانه و فضای آماده سازی و نیز قسمت فروش و ارائه محصولات پذیرایی می باشد.

علمی با بیان اینکه برای این بوستان آمفی تئاتر روباز و فضایی برای راستا نمایشگاهی نیز پیش بینی شده است بیان نمود: این بنا در قسمت جنوبی سایت به مساحت 550 متر مربع و برای تجمع حدود 200 نفر است.

او ادامه داد: همچنین این بوستان دارای راستا نمایشگاهی جهت برگزاری نمایشگاه های متعدد زمین های بازی بچه ها، زمین ورزشی جهت ورزش بدمینتون به مساحت 225 متر مربع، زمین ورزشی جهت ورزش والیبال و بسکتبال به مساحت 440 متر مربع و راستا دوچرخه سواری و پیاده روی به طول 100 متر در دو لاین به عرض 3و نیم متر جهت عبور افراد برای پیاده روی و دوچرخه سواری است.

معاون شهردار قزوین اضافه نمود: در ضلع غربی سایت فضایی به مساحت 374 متر مربع جهت قرارگیری دستگاه های ورزشی و ورزش کردن بانوان نیز تعبیه شده است.

علمی اضافه نمود: در قسمت مرکزی سایت فضایی به مساحت 330 متر مربع به آبنما اختصاص یافته که فضای چشم نوازی به پارک می دهد.

او یادآور شد: با افتتاح سومین بوستان ضمن سرانه فضای سبز و ورزشی بانوان نیز افزایش خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین پیش بینی کرد عملیات اجرایی این بوستان تا سرانجام فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تکمیل و به بهره برداری برسد.

منبع: جام جم آنلاین

به "عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان قزوین تسریع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی سومین بوستان بانوان قزوین تسریع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید