وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم برطرف می گردد

به گزارش وبلاگ معین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا یک هفته آینده با تحویل سرم و آنتی بیوتیک به داروخانه ها کمبود این دو محصول برطرف خواهد شد.

وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم برطرف می گردد

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی پس از حضور در نشست امروز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به وبلاگ معین گفت: با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات باید بتوان نیازها را در این حوزه برطرف کرد و در سوال نمایندگان درباره اینکه چگونگی برطرف این نیازها در نشست امروز کمیسیون به سوالات اعضا پاسخ دادم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به 74 سفر استانی خود در دوران وزارتش اضافه نمود: در این سفرها در جریان مسائل مردم نهاده شدم و امیدواریم با مصوبات مجلس بتوان نیازهای بخش سلامت را حل کرد.

عین اللهی در خصوص عدم پرداخت مطالبات و سهم داروخانه ها در طرح دارویار اظهار داشت: در خصوص بیمه سلامت پرداخت ها به طور کامل اجرا شده و امیدواریم با انتخاب وزیر نو تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری سایر دستگاه های مسئول، عمل به این تعهدات انجام گردد.

وی درباره کمبود شربت آنتی بیوتیک بچه ها هم اظهار داشت: به علت مصرف بالا در فصل تابستان با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان با کمبود آنتی بیوتیک روبرو هستیم که برای برطرف این کمبودها پیش بینی های لازم اجرا شده و حدود یک هفته آینده به اندازه فراوان از هر دو محصول به داروخانه ها تحویل خواهد شد.

بعلاوه زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره حضور بهرام عین اللهی در نشست امروز کمیسیون گفت: در این نشست سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت در دستور کار نهاده شد که بعضی سوالات نمایندگان منطقه ای و در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان ها و بعضی سوالات نیز ملی و در خصوص معین تکلیف شرایط نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و شرایط پزشکان عمومی آزمون دستیاری بود.

وی اظهار داشت: سه نماینده از پاسخ های وزیر قانع نشدند و بخشی از سوالات مراعا ماند (به جلسات بعد موکول شد) و بعضی نمایندگان نیز به وزیر برای معین تکلیف سوالات و مباحث مطرح شده مهلت دادند.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: کمبود آنتی بیوتیک و سرم برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید