کتاب نو مهدی غبرایی هفته آینده منتشر می گردد، مترجم موراکامی اثر نویسنده افریقایی را برگزید

به گزارش وبلاگ معین، تازه ترین کتاب مهدی غبرایی، مترجم پیشکسوت، مجموعه داستای با عنوان درآمدن از فصل خشک نوشته چارلز مونگوشی است که تا هفته آینده روانه به ویترین کتابفروشی ها راه خواهد یافت.

کتاب نو مهدی غبرایی هفته آینده منتشر می گردد، مترجم موراکامی اثر نویسنده افریقایی را برگزید

روی جلد کتاب

وبلاگ معین- گروه فرهنگی: داستان های این نویسنده سرشناس آفریقایی در کتاب درآمدن از فصل خشک همانند اعماق آفریقای خودش، سیاه نیست. بلکه به عکس، با وجود رخ دادن قصه ها در طبیعت خشن زیمبابوه و اشارات نویسنده به مصائبی که سفیدها بر سر آنها آورده اند، داستان هایش سبکبال و لطیف هستند و رو به روشنایی و امید دارند.

مونگوشی در این مجموعه داستان به مقولاتی همانند عشق، تنگنا، رابطه پدر و مادری و بقا، یعنی دغدغه های آدم های عادی، می پردازد. به همین دلیل، داستان های درآمدن از فصل خشک رنگِ آشنایی دارد و یکی از تأثیرات ادبیات همین است: اینکه نشانمان دهد چقدر به هم شبیهیم و چقدر به رغم فاصله هامان در انسانیت وجه اشتراک داریم.

غبرایی سال 1324 در لنگرود به جهان آمده و مدرک کارشناسی خود را در سال 1347 از دانشگاه تهران در رشته علوم سیاسی گرفت. وی از سال 1360 به طور حرفه ای کار ترجمه ادبی را شروع کرد و تا به امروز آثار زیادی از نویسندگان مختلف به فارسی برگردانده است.

کوری اثر ژوزه ساراماگو، خانه ای برای آقای بیسواس نوشته وی. اس. نایپل، دل سگ اثر میخائیل بولگاکف، لیدی ال از رومن گاری، بادبادک باز نوشته خالد حسینی، موج ها از ویرجینیا وولف، عشق و مرگ در کشوری گرمسیر نوشته شیوا نی پُل، سرزمین عجایب بی رحم و ته جهان، چاقوی شکاری، پس از تاریکی، گربه های آدم خوار و کافکا در کرانه آثاری از هاروکی موراکامی بعضی از کتاب هایی هستند که غبرایی به فارسی ترجمه نموده است.

کتابدر آمدن از فصل خشک شامل 12 داستان کوتاه است و یک پیوست که مترجم در آن، به زندگی و آثار و سبک ادبی مونگوشی پرداخته است.

این کتاب در 120 صفحه با قیمت 85 هزار تومان از سوی نشر خزه منتشر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کتاب نو مهدی غبرایی هفته آینده منتشر می گردد، مترجم موراکامی اثر نویسنده افریقایی را برگزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب نو مهدی غبرایی هفته آینده منتشر می گردد، مترجم موراکامی اثر نویسنده افریقایی را برگزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید