یک کامیونت نو در راه بازار، نگرانی خودروساز از کیفیت گازوییل

به گزارش وبلاگ معین، مراسم رونمایی و ورود فورس به بازار برگزار گردید. این کامیونت نو بهمن دیزل قرار است در چهار مدل 6 و 8.5 تن خواب دار و بدون خواب از نیمه آذر سال جاری روانه بازار گردد.

یک کامیونت نو در راه بازار، نگرانی خودروساز از کیفیت گازوییل

به گزارش وبلاگ معین، مراسم رونمایی گروه بهمن از محصول نو تجاری خود با نام کامیونت فورس با حضور مدیران این شرکت، دبیر انجمن خودروسازان، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان خانه ملت برگزار گردید.

بیوک علیمرادلو- مدیر عامل گروه بهمن- در ابتدای این مراسم با بیان اینکه وظیفه خود می دانیم که احتیاج ناوگان حمل و نقل کشور را با توجه به فرسودگی آن طی سال های اخیر تامین کنیم، گفت: به زودی با همکاری یک شرکت فراوریکننده اتوبوس مسافربری، در این زمینه نیز گام بر خواهیم داشت و براساس برنامه ریزی های انجام شده، محصولات نوی در ماه های آینده رونمایی خواهد شد.

رشد قابل توجه فراوری بهمن دیزل نسبت به سال گذشته

در ادامه این مراسم حسین خضری- مدیرعامل بهمن دیزل- اظهار کرد: سال گذشته حدود 1158 دستگاه خودرو در مجموعه بهمن موتور به فراوری رسید که این تعداد در امسال تا به امروز به 1464 دستگاه رسیده است. برنامه فراوری 2505 دستگاه نیز تا خاتمه امسال برنامه ریزی شده است. در حوزه باری تمرکز بر فراوری کامیونت و در حوزه مسافری تمرکز بر فراوری مینی بوس برای سبد کالایی محصولات بهمن دیزل است. در حال حاضر فراوری مینی بوس پگاسوس بر پایه پلتفرم ایسوزو در حال اجرا و عرضه است. این مینی بوس در حال حاضر با ظرفیت 18+1 نفر فراوری و عرضه می گردد اما برای عرضه آن با ظرفیت 22 نفر و بیشتر برنامه ریزی شده است. تا به امروز 160 دستگاه از این خودرو عرضه شده است که تا خاتمه سال به 300 دستگاه خواهد رسید.

نگرانی از کیفیت گازوییل

وی در رابطه با کامیونت نو فورس گفت: این محصول هم متقاضی داخل شهری (توزیعی) و هم تقاضا برای حمل و نقل جاده ای دارد که در چهار مدل 6 تن (برای حمل و نقل توزیعی) و 8.5 تن (برای حمل و نقل بین شهری) خواب دار (جای خواب و استراحت راننده/ سرنشین) و بدون جای خواب عرضه خواهد شد. بعلاوه کامیونت فورس در رده خودروهای با استاندارد یورو 5 + EEV است. این درحالیست که گازوئیل فراوریی کشور به سبب سولفور بالا متناسب با سطح استاندارهای یورو 5 و حتی یورو 4 هم نیست؛ لذا امیدواریم که در بحث سوخت و قانون هوای پاک تنونظر گردد و تامین گازوئیل متناسب با استاندارها تسریع گردد.

خضری در ادامه در رابطه با قیمت در نظر گرفته شده برای کامیونت فورس، اظهار کرد: تا به امروز 80 دستگاه از این خودرو فراوری شده که قابل عرضه به بازار است. قیمت این محصول در بازار آزاد متناسب با سایر کامیونت های موجود در بازار برای 8.5 تن معادل یک میلیارد و 200 میلیون تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان برآورد شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای فورس یک میلیارد و 40 میلیون تومان است اما با توجه به شرایط فعلی بازار، این خودرو با قیمت 949 میلیون تومان به نمایندگی ها عرضه خواهد شد. این محصول نو از 15 آذرماه جاری به تدریج بسته به نوع کاربری شامل آتش نشانی، حمل و نقل، یخچالی، ایزوله و… عرضه خواهد شد.

وی گفت: تا به امروز با نگاه ویژه به این محصول، 700 دستگاه سفارش شده است که 460 دستگاه آن تا خاتمه سال فراوری و عرضه خواهد شد و باقی آن سال آینده تحویل خواهد شد.

خضری تاکید نمود: برای این محصول تا پیمایش 50 هزار کیلومتر معادل مدت یکسال تمامی خدمات مازاد بر سرویس های مرسوم، رایگان خواهد بود. گیربکس به کارگرفته شده در آن با تکنولوژی ZF آلمان ساخته شده و توان تحمل 550نیوتن گشتاور را دارد. بازه قدرت این خودرو بسته به تُناژ آن از 141 تا 154 اسب بخار و گشتاور هم بین 450 تا 491 نیوتن متر متغیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک کامیونت نو در راه بازار، نگرانی خودروساز از کیفیت گازوییل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کامیونت نو در راه بازار، نگرانی خودروساز از کیفیت گازوییل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید