برترین بازی های آنلاین قدیمی که هنوز هم بازیکن فعال دارند

به گزارش وبلاگ معین، در دنیای بازی های ویدئویی فشار زیادی به عناوین چند نفره وارد می گردد. به علت رقابت زیاد اگر نتوانند در ابتدا خوب عمل نمایند امکان دارد که به طور کلی نابود شوند. با این حال اگر یک بازی بتواند پیروز عمل نموده و عرضه خوبی داشته باشد، یک جامعه فعال (Active Community) خواهد داشت. این باعث خواهد شد تا یک بازی همیشه زنده مانده و از بین نرود.

برترین بازی های آنلاین قدیمی که هنوز هم بازیکن فعال دارند

یکی از نکات جالب این عناوین چند نفره قدیمی این است که شرکت های سازنده با تماشا استقبالی که از بازی هایشان می گردد، همچنان به پشتیبانی از آن ادامه خواهند داد. به همین علت بازی نه تنها زنده است بلکه همچنان به روزرسانی شده و محتوای نو دارد. در کل این موضوع زنده ماندن یک بازی چند نفره به مدت طولانی یک چیز بسیار نادر است. شما بازی های کمی را مشاهده می کنید که به صورت سرویس آنلاین بوده و برای چندین سال زنده بمانند.

به همین علت است این فهرست را ما تهیه نموده ایم. در این فهرست عناوینی وجود دارند که با وجود اینکه بسیار قدیمی هستند، همچنان زنده بوده و جامعه فعالی دارند. از این رو با وجود گذشت چندین سال از عمر آن ها همچنان ارزش تجربه داشته و قطعاً بازیکنان از تجربه این بازی ها لذت خواهند برد. پس با معرفی عناوین قدیمی ای که یک جامعه پویا و زنده دارند، با ما همراه باشید.

14. زندگی دوم (Second Life)

شرکت سازنده: Linden Lab

سال عرضه: 2003

به طور کلی یک عنوان به شکل زندگی دوم وجود ندارد. این بازی بسیار خاص بوده و بیشتر از اینکه یک بازی در سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده (MMORPG) باشد، یک فضای اجتماعی است. بازی زندگی دوم زمانی که در سال 2003 عرضه شد سر و صدای زیادی به پا کرد. مخصوصاً اینکه بازیکنان می توانستند به وسیله این بازی کسب عایدی نمایند.

مشکل اینجاست که بعد از گذشت نزدیک به 20 سال دیگر خبر خاصی از این بازی نیست. با اینحال افراد زیادی همچنان به تجربه آن پرداخته و در این دنیای مجازی زندگی می نمایند. یکی از نکات جالب اینجاست که شرکت سازنده این بازی همچنان آن را به روزرسانی نموده و ویژگی های زیادی را به آن اضافه می نماید. این مورد آخر علت اصلی برای زنده ماندن بازی زندگی دوم است.

13. جی تی ای 4 (GTA 4)

شرکت سازنده: راکستار (Rockstar)

سال عرضه: 2008

بخش آنلاین جی تی ای 5 محبوب ترین بازی سرویس آنلاین تاریخ است. این بازی برای مدت زیادی حضو دارد و حتی چندین نسل با گیمرها همراه بود. بحث اینجاست که پیروزیت این بازی بدون پایه و اساس نیست. در اصل بخش آنلاین جی تی ای 4 بر پایه شماره 4 ساخته شه که باعث شده این چنین پیروز عمل کند. نکته اینجاست که بخش آنلاین جی تی ای 4 همچنان زنده بوده و شما می توانید آن را تجربه کنید.

نکته اینجاست که بسیاری از افراد سادگی شماره 4 را نسبت به 5 ترجیح می دهند. به هرحال در این مدت شماره 5 تغییرات زیادی داشته و بسیار پیشرفت نموده است. شما همچنان می توانید جی تی ای 4 را تجربه کنید البته امکان دارد که به زودی راکستار یک بازسازی از این عنوان شاهکار را عرضه کند.

12. لفت فور دد 2 (Left 4 Dead 2)

سازنده: Valve

سال عرضه: 2009

بازی لفت 4 دد 1 پیروز ترین عنوان چند نفره شوتر در سبک کوآپ (Co-Op) بود. این بازی بسیار جلوتر از زمان خود بوده و به همین علت توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. شرکت ولو (Valve) شماره 3 این مجموعه را عرضه نکرد. با اینحال بازیکنان همچنان از شماره 2 استفاده نموده و یک جامعه کاملاً فعال دارد. همینطور اینکه مادهای زیادی برای این بازی وجود داشته تا تجربه شما با افراد دیگر یکسان نباشد.

در سال 2021 بازی بک فور بلاد (Back 4 Blood) عرضه شد که در اصل دنباله ای برای بازی لفت فور دد بود. با اینحال نتوانست پیروزیت چندانی کسب کند. بحث اصلی اینجاست که به علت پیروزیت لفت فور دد، انتظارات از بک فور بلاد بسیار بیشتر بوده و همین باعث شد تا مردم بیش از حد نگاه منتقدانه به بک فور بلاد داشته باشند.

11. شب های نوروینتر (Neverwinter Nights)

سازنده: Bioware و Obsidian

سال عرضه: 2002

به طور کلی عناوین نقش آفرین قدیمی برای بازیکنان تازه کار بسیار سخت هستند. به همین علت بازی شب های نوروینتر بازیکنان نو کمی دارد. با اینحال نکته جالب اینجاست که بازیکنان قدیمی همچنان با قدرت از این بازی پشتیبانی می نمایند. به طور کلی عناوین نقش آفرینی قدیمی احتیاج به آنالیز زیاد بوده و باید به نکات زیادی در آن ها توجه کرد.

یکی از نکات جالب در خصوص بازی شب های نوروینتر عرضه دوباره آن در سال 2019 بود. با اینکار بایوور مطمئن شد که بازی قدیمیش همچنان زنده بوده و کاربران خود را از دست نخواهد داد. همینطور اینکه بازیکنان نوی را توانست جذب کند.

10. کوئیک 3 (Quake 3)

سازنده: id Software

سال عرضه: 1999

اولین بازی کوئیک اخیراً برای کامپیوتر و کنسول ها ریمستر شد. این بازی یکی از عناوین انقلابی در زمان خود بود و باعث پیشرفت سبک اول شخص شوتر شد. شماره 3 این بازی نیز توانست پیروزیت خوبی کسب کند. نکته جالب اینجاست که این نسخه از بازی همچنان زنده بوده و بازیکنان فعال خود را دارد.

در اصل بخش قابل تجربه این بازی در عنوان کوئیک لایو (Quake Live) وجود دارد. در ابتدا بازی کوئیک لایو یک عنوان رایگان بود تا اینکه به یک بازی پولی تبدیل شد. با اینحال بازیکنان در این عنوان می توانند بازی کوئیک را به طور کامل تجربه نموده و از آن لذت ببرند. البته ما هنوز یک دنباله برای این بازی ندیدیم و احتمال ساخت آن بسیار کم است.

9. مس افکت 3 (Mass Effect 3)

سازنده: بایوور (Bioware)

سال عرضه: 2012

مس افکت 3 را می توان یکی از برترین عناوین این مجموعه دانست. همینطور اینکه بیشتر از 10 سال عمر ندارد. به همین علت زنده بودن جامعه هواداران آن کمی منطقی تر به نظر می رسد. این بازی در سال 2021 به طور کامل ریمستر شد. با این حال قسمت چند نفره آن در این ریمستر وجود نداشت. به همین علت هواداران بسیار عصبانی شدند.

اگر شما می خواهید بخش چند نفره بازی مس افکت 3 را تجربه کنید باید نسخه اصلی را بازی کنید. جامعه این بازی به طور کامل فعال بوده و افراد زیادی در حال تجربه بخش چند نفره این بازی هستند. همینطور اینکه مس افکت 3 دارای حالت کوآپ بوده که تجربه آن را چندین برابر لذت بخش تر می نماید. نسخه اصلی بازی نیز در فروشگاه های اینترنتی همچنان به فروش می رسد.

8. تیم فورترس 2 (Team Fortress 2)

سازنده: Valve

سال عرضه: 2007

بای جعبه نارنجی (Orange Box) دارای بخش آنلاین بود. این بخش به طور کامل با بازی اصلی تفاوت داشته و یک عنوان کاملاً جدا بود. با گذشت زمان و استقبال بیشتر از این بازی اول از همه رایگان شده و بعد نام آن به تیم فورترس 2 تغییر کرد. مکانیک کلی بازی نیز تغییر زیادی کرد.

اگر کسی می خواهد بازی تیم فورترس 2 را بازی کند، بهتر است آن را روی کنسول های نسل 7 تجربه کند. به علت اینکه هنوز آلوده به خریدهای درون برنامه ای نشده و متقلب هم ندارد. هنوز هم این بازی هواداران مخصوص خود را داشته و سرورهای آن فعال است. البته نسخه کامپیوتر آن رایگان بوده و دارای مشکلاتی است که ذکر کردیم.

7. آلتیما آنلاین (Ultima Online)

سازنده: Origin Systems

سال عرضه: 1997

این بازی یکی از قدیمی ترین موارد این فهرست است. بازی آلتیما آنلاین در سبک نقش آفرینی آنلاین چند نفره گسترده بوده و درسال 1997 میلادی عرضه شد. این بازی با چیزی که شما از این سبک می بینید تفاوت زیادی دارد. با این حال یکی از قدیمی ترین بازی های سبک نقش آفرینی آنلاین چند نفره گسترده بوده و به نوعی پایه گذار این سبک است.

بعد از 25 سال این بازی همچنان هواداران زیادی دارد. در سال 2007 یک نسخه نو از آلتیما آنلاین با موتور نو معرفی گردید و باعث شد که با پیشرفت تکنولوژی همچنان قابل تجربه باشد. به طور کلی آلتیما آنلاین یک عنوان بسیار خاص است و افرادی که در پی تجربه ریشه های گیمینگ هستند، این بازی یکی از برترین موارد است.

6. اورکوئست (Everquest)

سازنده: Daybreak Game Company

سال عرضه: 1999

بازی اورکوئست نیز یکی از قدیمی ترین عناوین این فهرست است. این بازی در سال 1999 عرضه شد و همچنان بازیکنان زیادی دارد. یک دنباله در سال 2004 برای این بازی عرضه شد ولی همچنان هواداران از شماره 1 استقبال بیشتری کردند. حتی در سال 2020 یک بسته الحاقی نو برای اورکوئست عرضه شد!

با پیشرفت تکنولوژی استقبال از بازی اورکوئست کمتر شده است. با اینحال شما همچنان می توانید این بازی را تهیه نموده، کرکتر مورد علاقه خود را ساخته و وارد بازی شوید. اینکه بازی همچنان زنده است بسیار جالب است. به علت اینکه شرکت سازنده نیز با اشتیاق از عنوان خود پشتیبانی نموده و 27 عدد بسته الحاقی برای آن عرضه نموده است.

5. مریدین 59 (Meridian 59)

سازنده: Near Death Studios

سال عرضه: 1996

بازی مریدین 59 نیز یکی از عناوین بسیار قدیمی در این فهرست است. این بازی در سال 1996 عرضه شده و یک قدم بزرگ برای سبک آنلاین چند نفره گسترده بود. در اصل این بازی را می توان اولین عنوان آنلاین چند نفره گسترده دانست که دارای یک گرافیک معین است.

از سال 2012 مریدین 59 به شکل رایگان در دسترس همه افراد وجود دارد. سازندگان نیز در کوشش هستند تا این بازی به برترین شکل به کار خود ادامه دهد. مشکل اصلی اینجاست که مریدین 59 بسیار قدیمی است. به همین علت بسیاری از بازیکنان به همین علت به تجربه آن ترغیب نمی شوند.

4. رون اسکیپ (Runescape)

سازنده: Jagex

سال عرضه: 2001

اولین بازی رون اکسیپ ظاهر بسیار جالب و عجیبی داشت. البته این موضوع اصلاً اهمیت ندارد به علت اینکه گیم پلی بازی بسیار مجذوب کننده است. در حقیقت این قسمت بازی به حدی مجذوب کننده است که بازیکنان همچنان به تجربه این بازی ادامه داده اند. حتی با وجود اینکه یک نسخه بهبود یافته از این بازی عرضه شد، همچنان رون اسکیپ اولیه هوادار بسیار زیادی داشت.

مشکل اصلی اینجاست که در سال 2018 سرورهای رون اسکیپ اولیه بسته شدند. به همین علت دیگر افراد نمی توانند عنوان اولیه را دوباره تجربه نمایند. با اینحال نسخه های دیگر این بازی همچنان زنده بوده و کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. پیروزیت بازی رون اسکیپ نشان می دهد که تنها عامل پیروزیت یک بازی، گرافیک آن نبوده و عناصر دیگر نیز اهمیت زیادی دارند.

3. فاینال فانتزی 11 (Final Fantasy 11)

سازنده: Square Enix

سال عرضه: 2002

بازی فاینال فانتزی 11 را می توان یکی از عناوین افسانه ای در دنیای بازی های ویدئویی دانست. این موضوع هم چند علت مختلف دارد. اول اینکه فاینال فانتزی 11 اولین بازی بزرگ یک شرکت ژاپنی در سبک نقش آفرینی آنلاین گسترده است. همینطور اینکه جامعه این بازی همچنان بسیار فعال است. با وجود اینکه فاینال فانتزی 14 که دقیقاً در همین سبک است، عرضه شده بازیکنان همچنان به تجربه شماره 11 ادامه می دهند!

آخرین بسته الحاقی فاینال فانتزی 11 در سال 2015 عرضه شد. همینطور اینکه این بازی دیگر پشتیبانی پلی استیشن 2 و ایکس باکس 360 را ندارد. با این حال همچنان روی کامپیوتر قابل تجربه است. در سال 2020 یک بسته الحاقی کوچک و اپیزودی برای این بازی عرضه شد که با استقبال خوبی روبرو شد. به طور کلی تجربه فاینال فانتزی 11 بسیار سخت است. مخصوصاً اینکه یک بازی نقش آفرینی آنلاین گسترده قدیمی بوده که باعث می گردد قوانین خاص خود را داشته باشد.

2. عصر امپراطوری 2 (Age of Empires 2)

سازنده: Ensemble Studios

سال عرضه: 1999

بازی عصر امپراطوری 2 یکی از برترین عناوین در سبک استراتژی است. به طور کلی این بازی بسیار مجذوب کننده بوده و با وجود قدیمی بودن، همچنان یکی از برترین عناوین استراتژی موجود است. در سال 2019 شرکت سازنده نسخه ریمستر این بازی را برای دستگاه های نو عرضه کرد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد.

بازیکنان زیادی در حال حاضر در حال تجربه بخش آنلاین این بازی هستند. در اصل چیزی که باعث می گردد عصر امپراطوری بسیار زیبا گردد، همین قسمت آن است. چندی پیش نیز شاهد عرضه شماره 4 از مجموعه عصر امپراطوری بودیم. شرکت سازنده همچنان در کوشش است تا پیروزیت شماره 2 را دوباره کسب کند اما اینطور که به نظر می رسد احتیاج است بیشتر کوشش کند.

1. کانتر استرایک (Counter Strike)

سازنده: Valve

سال عرضه: 2000

بازی کانتر استرایک معروف ترین عنوان شوتر در تاریخ بازی های ویدئویی است. این بازی دارای چندین نسخه مختلف است. با اینحال نسخه اولیه همچنان هواداران بسیار زیادی داشته و مخاطبان مخصوص خود را دارد. نکته جالب اینجاست که با گذشت بیش از 20 سال همچنان گیم پلی بازی مجذوب کننده و روان است. همینطور اینکه با توجه به قدیمی و سبک بودن بازی روی هر دستگاهی قابل اجرا است.

کمتر کسی وجود دارد که با نقشه های کانتر خاطره نداشته باشد. به همین علت است که این نقشه ها همچنان وجود داشته و موتور قدیمی نیز باعث جالب تر شدن بازی می گردد. البته اگر دلتان تجربه به روزتری می خواهد می توانید نوترین نسخه کانتر استرایک یعنی Global Offensive را دانلود نموده و از آن لذت ببرید.

***

به طور کلی عناوین قدیمی در میان بعضی گیمرها هوادار زیادی دارد. بحث اصلی اینجاست که این عناوین از اصالتی برخوردار هستند که در بازی های امروزی شاهد آن نیستیم. آیا بازی قدیمی ای وجود دارد که شما از تجربه آن لذت ببرید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین بازی های آنلاین قدیمی که هنوز هم بازیکن فعال دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های آنلاین قدیمی که هنوز هم بازیکن فعال دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید