رفرش ریت متغیر به پلی استیشن 5 آمد؛ تطبیق صفحه نمایش با نرخ فریم بازی

به گزارش وبلاگ معین، اگر به خاطر داشته باشید، تقریباً یک ماه پیش شرکت تفریح های تعاملی سونی هنگام به روزرسانی فریمور کنسول پلی استیشن 5 گفت که به زودی این کنسول از قابلیت ریفرش ریت متغیر (VRR یا با نام کامل Variable Refresh Rate) پشتیبانی خواهد نمود. حال آن ها بیان نموده اند که این ویژگی هفته آینده برای کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود.

رفرش ریت متغیر به پلی استیشن 5 آمد؛ تطبیق صفحه نمایش با نرخ فریم بازی

هیدکی نیشینو (Hideaki Nishino)، معاون ارشد تجربه پلتفرمی شرکت تفریح های تعاملی سونی، در بلاگ رسمی پلی استیشن نوشته است: در مانیتورها و تلویزیون های سازگار با HDMI 2.1 و VRR، این قابلیت به صورت پویا نرخ تازه سازی نمایشگر را با خروجی گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 همگام خواهد نمود. این کار عملکرد بصری بازی های پلی استیشن 5 را با به حداقل رساندن یا حذف مشکلاتی مثل فریم پیسینگ و پارگی تصویر افزایش می دهد.

با این ویژگی ، گیم پلی در بسیاری از عناوین پلی استیشن 5 روان تر به نظر می رسد زیرا صحنه ها به طور یکپارچه ارائه می شوند، گرافیک واضح تر به نظر می رسد و تأخیر ورودی کاهش می یابد. بازی های پلی استیشن 5 منتشر شده قبلی را می توان به وسیله یک به روزرسانی کاملاً برای VRR بهینه کرد و بازی های آینده ممکن است در هنگام راه اندازی از VRR پشتیبانی نمایند.

در بلاگ سونی لیستی از بازی هایی که در هفته های آینده به روزرسانی مخصوصی برای پشتیبانی کامل از ریفرش ریت متغیر دریافت می نمایند، نوشته شده است که این لیست به توضیح زیر است:

  • Astros Playroom
  • Call of Duty: Vanguard
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Deathloop
  • Destiny 2
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • DIRT 5
  • Godfall
  • Marvels Spider-Man Remastered
  • Marvels Spider-Man: Miles Morales
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Resident Evil Village
  • Tiny Tinas Wonderlands
  • Tom Clancys Rainbow Six Siege
  • Tribes of Midgard

نیشینو درباره این بازی ها در بلاگ پلی استیشن نوشته: این ها تنها تعدادی از عناوین پلی استیشن 5 هستند که از VRR پشتیبانی می نمایند و مایلیم از تیم های توسعه دهنده بااستعداد آن ها تشکر کنیم. لطفاً برای اطلاع از به روزرسانی ها با کانال های آن ها همراه باشید زیرا پس از انتشار به روزرسانی این بازی ها برترین تجربه را با VRR در آن ها خواهید داشت.

با این حال، نکته مهم این است که ویژگی ریفرش ریت متغیر فقط به این بازی های خاص یا آثاری که قرار است در آینده برای آن ها به روزرسانی هایی منتشر گردد، منحصر نمی گردد. شما می توانید با فعال کردن گزینه VRR در دستگاه این قابلیت را برای تمامی بازی ها حتی اگر به روزرسانی ویژه ای هم منتشر ننموده باشند، فعال کنید. هرچند، نیشینو هشدار می دهد که نتایج ممکن است بسته به تلویزیونی که استفاده می کنید، اثری که آن را تجربه می کنید و حالت گرافیکی که برای یک بازی خاص انتخاب نموده اید (اگر از حالت های متعدد پشتیبانی می نماید) متفاوت باشد.

منبع: PlayStation Blog

منبع: دیجیکالا مگ

به "رفرش ریت متغیر به پلی استیشن 5 آمد؛ تطبیق صفحه نمایش با نرخ فریم بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفرش ریت متغیر به پلی استیشن 5 آمد؛ تطبیق صفحه نمایش با نرخ فریم بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید