چگونه از وسایل قیمتی در سفر مراقبت کنیم؟

به گزارش وبلاگ معین، حفاظت از وسایل با ارزش در سفر

زمانی جهانگردی ناپخته و در حین سفر اغلب بی خیال بودم. نمی خواستم با نگران بودن نسبت به سرقت وسایلم خودم را اذیت کنم. اما این روزها با وسایل الکترونیک گرانقیمت بیشتری نسبت به سالهای جوانیم سفر می کنم بنابراین مقدار آسودگی خیالم تغییر نموده است. با خبرنگاران همراه باشید تا پای هدایت های یک جهانگرد حرفه ای بنشینیم.

چگونه از وسایل قیمتی در سفر مراقبت کنیم؟

نکاتی برای محافظت از وسایل در حین سفر:

اگر قصد دارید در قطار، اتوبوس، یا یک جای عمومی شلوغ بخوابید همواره پول، پاسپورت، کارت های اعتباری و کارت های حافظه دوربین خود را در جیب خود بگذارید. ترجیحا در یک کمربند پول. اگر کسی بخواهد در حین خواب دست به شلوارتان بزند به احتمال زیاد بیدار خواهید شد. حداقل من امیدوارم که بیدار شوید.

  • همواره اشیای قیمتی خود (دوربین، لپ تاپ یا هر چیز دیگری که نمی خواهید سرقت گردد) را با خود همراه ببرید. هرگز آنها را در اتوبوس نگذارید یا به راننده تاکسی یا ون ندهید که در صندوق عقب بگذارند. من همواره کیفم را در دستم می گیرم. بعلاوه پول ها و کارت های اعتباریم را در چند جای مختلف پخش می کنم. بیشتر پول ها و کارت های اعتباریم را همراه خودم (در کمربند پول) حمل می کنم و بقیه را در کیفم می گذارم. این طوری اگر اتفاقی بیفتد همه پولم را یک دفعه از دست نمی دهم. تنها استثنا زمانی است که می خواهم در یک مکان عمومی بخوابم (در این حالت تمام پولم را در کمربند پولم می گذارم).
  • اگر بخواهم در یک قطار یا در یک مکان عمومی بخوابم، از یک قفل برای کوله کوچکم استفاده می کنم و آن را به یک چیز مطمئنی قفل می کنم یا دستم را دور آن می اندازم. (توصیه می کنم ضمناً خوابیدن در یک مکان عمومی از هدفون استفاده نکنید).
  • در حال حاضر وقتی در داخل یک شهر قدم می زنم از یک کیف دستی کوچک قفل دار استفاده میکنم. این کیف آنقدر جا دارد که کیف پول، پاسپورت، تلفن و چند وسیله کوچک دیگر را در آن بگذارم. اگر بخواهم در طول روز کوله پشتی کوچکم را همراه نبرم، از یک کیف دوربین پددار استفاده می کنم.
  • وقتی یک را رزرو می کنید مطمئن شوید که در خصوص وضع امنیتی آن و اینکه آیا یک کمد به شما می دهند یا اینکه در داخل اتاق کمد مطمئنی هست، نظرات مثبتی وجود داشته باشد.
  • من همواره می خرم و اطمینان پیدا می کنم که اگر اتفاقی بیفتد، تمام اشیای قیمتی ام را پوشش می دهد.
  • در جاهای ناآشنا پرسه نزنید. (کاری که من در کردم اما خوشبختانه اتفاق بدی نیفتاد).

کلاهبرداری های رایج در حین سفر:

مراقب کسانی که در قطار یا ایستگاه اتوبوس به شما پیشنهاد می دهند در حمل کیف و چمدان به شما یاری نمایند، باشید. یک بار با فردی روبرو شدیم که به نظر نمی رسید در ایستگاه کار می نماید اما وقتی قطار به ایستگاه می رسید به مردم پیشنهاد می کرد که به آنها در ترجمه اعلامیه ها و تابلوها یاری کند. وقتی قطار ما رسید با ما به داخل کوپه آمد و پیشنهاد کرد که کیفهای ما را در قفسه بالای کوپه بگذارد. من از دادن کیف کوچکم خودداری کردم. بعدها فهمیدم که او احتمالا ضمناً گذاشتن کیف ها، آنها را باز و سرقت می کرد زیرا شما از بیرون کوپه نمی توانید ببینید.

در آمریکای جنوبی و دیگر نقاط جهان همواره کلاهبردارانی هستند که در کمین پول و اشیای قیمتی شما هستند. سارقان می توانند نقشه های دقیقی طراحی نمایند که پیش از آنکه بفهمید حواستان را پرت می نمایند و وسایل شما را می دزدند. پول و پاسپورت یکی از دوستان ما وقتی می خواست از آرژانتین برگردد دزدیده شد. سه نفر در این دزدی دست داشتند. نفر اول یک کرم سفیدی را روی پیراهن دوستم مالیده بود بدون اینکه او بفهمد. سپس یک پیرزن به او گفت که چیزی روی پیراهنش هست و پیشنهاد کرد یک دستمال بدهد تا آن را پاک کند. او کوله پشتی اش را از دوشش برداشت تا بتواند پشت پیراهنش را نگاه کند. وقتی چرخید مردی را دید که کیف او را برداشته و در حال دویدن است و او نتوانست به آن مرد برسد. دوستم پول، پاسپورت و دوربینش را از دست داد. او مجبور شد در آن کشور بماند و فرایند طولانی و پرهزینه گرفتن یک پاسپورت دیگر را تحمل کند.

  • همواره از اطراف خود باخبر باشید. اگر چیزی غیر عادی به نظر می رسد فقط به راه رفتن ادامه بدهید و به هیچ وجه کیف خود را رها نکنید.

نمی خواهم بگویم که جهان جای وحشتناکی است یا باید از سفرکردن بترسید. تا موقعی که در حین سفر مراقب و مواظب اطرافتان باشید، به ویژه در حمل و نقل، می توانید از سفرتان لذت ببرید. این ها چند نکته و داستان بود که می تواند به شما یاری کند تا از اشتباهاتی که دیگران نموده اند دوری کنید. نود تا نود و پنج درصد از مواقع لازم نیست نگران باشید و با افراد مهربان و رفتار واقعا محبت آمیز ای روبرو خواهید شد.

منبع: ordinarytraveler.com

منبع: الی گشت

به "چگونه از وسایل قیمتی در سفر مراقبت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از وسایل قیمتی در سفر مراقبت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید