روش های مختلف برای تهیه برترین ساندویچ های جهان

به گزارش وبلاگ معین، شکل ساده ساندویچ از برش های گوشت، پنیر یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می گردد. این نوع خوراک، در قرن 18 میلادی به خاطر جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ، به این نام عایدی.

روش های مختلف برای تهیه برترین ساندویچ های جهان

ساندویچ در قرن 18 میلادی به حاطر جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ، این نام را به خود گرفت. برای مونتاگو هنگام بازی برش های نان و گوشت آورده می شد تا او ضمن بازی کردن بتواند غذا هم بخورد. بزودی خوردن ساندویچ در تمام قاره اروپا همه گیر شد و نام آن به زبان فرانسه هم راه یافت.

ساندویچ به علت سادگی در تهیه، قابلیت همراه بردن با خود و تنوع بسیار آن، تقریباً به همه دستورهای غذایی در کشورهای غربی راه یافت. انواع گوناگونی از ساندویچ ها در کشورهای مختلف وجود دارند به طوری که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل ژامبون، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوجه فرنگی، خیار، کاهو و غیره قرار می گیرد، تشکیل می شوند. در این مقاله با وبلاگ معین همراه باشید تا ویدیویی از طرز تهیه سریع ساندویچ های مختلف را با هم ببینیم. در این ویدیو 13 ساندویچ جالب می بینید که شاید نام بعضی از آن ها را هم نشنیده باشید.

مثل همه تفاوت های فرهنگی و سنتی، سلیقه ها و ذائقه مردم در کشورهای مختلف فرق دارد. مثلا مردم آفریقای جنوبی و لهستان از خوردن Sloppy Joe به قدری که آمریکایی ها از Gatsby Sandwich (استیک، همبرگر، سیب زمینی سرخ شده و چند نوع سس عجیب و غریب در یک ساندویچ!) و Zapiekanka تعجب می نمایند، شگفت زده می شوند. وبلاگ معین در ادامه به 13 مدل ساندویچ مختلف در سراسر دنیا می پردازد.

1. Chicken-Avocado-Aioli

همانطور که از نام این ساندویچ پیدا است، مواد تشکیل دهنده آن تکه هایی از گوشت مرغ و آووکادو تشکیل شده و یکی از ساندویچ های محبوب استرالیایی ها به شمار می رود.

2. Gatsby Sandwich

Gatsby نوعی ساندویچ پرکالری و بزرگ ویژه آفریقای جنوبی است که در وصف آن گفته می گردد هر کدام از این ساندویچ ها چهار نفر را سیر می نمایند. از اینجا می توانید طرز تهیه این ساندویچ را ببینید.

3. ساندویچ خیار

ساندویچ خیار غذایی عجیب است که بریتانیایی ها را مخترع آن می دانند. طرز تهیه این غذا را که یکی از عجیب ترین ساندویچ های این لیست به شمار می رود از اینجا ببینید.

4. ساندویچ کره بادام زمینی و ژله

ساندویچ کره بادام زمینی و ژله محبوب مردم آمریکای شمالی است که شبیه کره و مربای معروف ما ایرانی ها است و روش های مختلفی برای سرو آن وجود دارد. از اینجا می توانید طرز تهیه این ساندویچ را ببینید.

5. Smorrebrod

ساندویچ Smorrebrod، ساندویچی خوشمزه و دانمارکی است که معروفیتی دنیای دارد. روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد؛ اما این طرز تهیه روشی متفاوت و خوشمزه است.

6. Panini

پنی نی ساندویچی ایتالیایی است که جدیدا در کافی شاپ ها و رستوران های ایرانی نیز مرسوم شده است. روش مرسوم و معروف تهیه این ساندویچ در سایت فود آموزش داده شده است.

7. Croque Monsieur

ساندویچ های فرانسوی معروفیت دنیای ندارند؛ اما Croque Monsieur یک استثنا است. روش تهیه مفصل این ساندویچ را در سایت معروف گاردین ببینید.

8. دنر کباب

ساندویچ خوشمزه و معروف ترک که در ایران نیز هواداران زیادی دارد، نیز در این لیست قرار گرفته است. این ساندویچ در شمال غرب ایران به دنر و در شهرهای دیگر ایران به کباب ترکی نیز معروف است. روش تهیه این ساندویچ را از اینجا ببینید.

9. ساندویچ Banh Mi

ساندویچ بزرگ و عجیب Banh Mi انواع مختلفی دارد که محبوب ترین آن به روش شرح داده شده در سایت Chow تهیه می گردد.

10. Sloppy Joe

وجود رستوران های زنجیره ای آمریکایی در سراسر دنیا محبوبیت و معروفیت این ساندویچ ها را افزایش می دهد. در کشور ما نیز Sloppy Joe در بعضی از رستوران ها سرو می گردد. شما نیز می توانید به روش سایت Allrecipes این ساندویچ را تهیه کنید.

11. Choripan

ساندویچ Choripan محبوب مردم آمریکای جنوبی نیز روش های مختلفی برای تهیه دارد. یک روش محبوب در این سایت آمورش داده شده است.

12. Zapiekanka

یک ساندویچ معروف دیگر اروپایی در این لیست، Zapiekanka ساندویچی تک لایه یا Open-Face است که روش تهیه ای ساده و نتیجه ای خوشمزه در پی دارد. این غذا محبوب مردم لهستان است. سایت About یکی از این روش ها را آموزش داده است.

13. Toast Hawaii

یک ساندویچ تک لایه دیگر، Toast Hawaii با اسمی آمریکایی ولی اصالتی آلمانی است. این ساندویچ با لایه ای از آناناس سرو می گردد. برای تهیه آن کافی است روش تهیه را از سایت فود دنبال کنید.

منبع: کجارو / sploid.gizmodo.com

به "روش های مختلف برای تهیه برترین ساندویچ های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مختلف برای تهیه برترین ساندویچ های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید